Advergaming, czy adgaming, to tworzenie gier reklamowych oraz wykorzystanie ich mechanizmów do działań marketingowych promujących produkt, markę lub organizację. Celem adgamingu jest:

  • angażowanie użytkownika
  • dotarcie do szerokiego grona odbiorców
  • budowanie świadomości marki
  • przemycanie przekazu reklamowego w rozrywkowej formie.

 Poniższy film prezentuje jak w prosty i szybki sposób możemy wykorzystać advergaming w praktyce. 

 

Gry reklamowe budują nowoczesny wizerunek marki – aż 62% graczy twierdzi, że marki reklamujące się w grach są bardziej innowacyjne. Ważnym atutem advergamingu jest jego nienachalna forma – pierwszoplanowym elementem jest gra i rozrywka użytkownika, a dopiero na drugim miejscu reklama. Można wykorzystywać go jako kanał promocji nowego produktu czy usługi, lub realizować inne, dodatkowe zadania, jak pozyskiwanie fanów i członków grup w mediach społecznościowych, realizowanie konkursów konsumenckich z nagrodami, budowanie bazy kontaktów e-mail. Może stanowić także doskonałe uzupełnienie kampanii CSR (ang. Corporate Social Responsibility), gdzie pełni funkcję edukacyjną lub integracyjną wokół danego zagadnienia.

Choć termin advergamning został użyty dopiero w 2000 roku przez Anthony’ego Giallourakis’a, metoda angażowania konsumentów w interakcje z marką za pomocą gier znana była już dużo wcześniej. Pierwsze gry reklamowe pojawiły się w latach 80-tych z chwilą wybuchu popularności komputerów 8 bitowych i były to produkcje takich firm jak Coca Cola, Pepsi, McDonald’s, Ford, Nesquik czy Chuppa Chups. Dziś zyskują na popularności dzięki coraz niższym kosztom produkcji i rosnącemu zapotrzebowaniu na angażujące kanały komunikacji marketingowej.